PRIVATLIVSPOLITIK

Introduktion
I Danmarks Jægerforbund passer vi godt på dine personlige oplysninger, og vi vil til enhver tid behandle dem i henhold til de gældende regler og lovgivning.

Denne privatlivspolitik er gældende for alle besøgende på Jægerforbundets online medier, og den suppleres af Jægerforbundets Medlemsbetingelser, når den besøgende samtidig er medlem.

Danmarks Jægerforbund er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler. Spørgsmål om vores behandling af personoplysninger, kan ske på mail post@jaegerne.dk eller på tlf. 88 88 75 00.

Jægerforbundets onlinemedier

I denne privatlivspolitik kan du læse, hvordan vi behandler dine persondata i vores online medier. Når du bruger vores hjemmeside og app, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til statistik og til at optimere samt forbedre brugeroplevelsen. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Persondata

Generelt
Persondata er alle de informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores hjemmeside og app indsamler og behandler vi sådanne informationer. Det sker f.eks. når du tilgår indhold, når du udfylder formularer, eller i øvrig gør brug af services eller foretager køb via hjemmesiden eller appen.

Vi indsamler og behandler følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på. I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandler vi desuden: medlemsnummer, navn, adresse, telefonnummer, e-mail, medlemskategori, køn, fødselsdato, indmeldelsesdato samt betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login, når du udfylder formularer eller foretager et køb.

Privatlivspolitik ifm. rekruttering
Hvis du sender en ansøgning med et cv og andre relevante bilag til os, vil det fremsendte materiale ved modtagelse blive gennemlæst af HR og den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et konkret job eller i forbindelse med en uopfordret ansøgning.

Ansøgning, cv og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre uden for virksomheden.

Ansøgning, cv og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning, cv og bilag blive slettet. Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning, cv og bilag max i 3 måneder, hvorefter det slettes. Hvis vi ønsker at gemme din ansøgning, cv og bilag i mere end de 3 måneder, vil der blive indhentet et særskilt samtykke hos dig.​

Undlad såvidt muligt at sende dokumenter med cpr.nr og helbredsoplysninger – jfr. Databeskyttelsesreglerne kræver det, at det, at det sendes som krypteret post.

Privatlivspolitik ifm. dataindsamling
Hvis du indberetter observationer af levende vildt gennem Danmarks Jægerforbunds platforme, vil de indsendte data blive gemt i en database over observationer sammen med dit brugerid.

Observationer og tilknyttede data, herunder brugerid, der oprettes på platformen, vil efterfølgende være til rådighed for Danmarks Jægerforbund, også selvom brugerprofilen efterfølgende nedlægges. Ved nedlæggelse af dit brugerid anonymiseres dine observationer.

Som bruger af platformen har du selv ansvar for, at du har rettighederne til alle former for materiale (foto, tekst, video, lyd mv.), du lægger op, herunder at fotografier er optaget i overensstemmelse med gældende regler. ​

Danmarks Jægerforbund anvender den indtastede viden til at sikre god jagt i generationer. Det indebærer, at Danmarks Jægerforbund forbeholder sig retten til at dele observationer og tilknyttede data med relevante myndigheder og samarbejdspartnere i et anonymiseret format.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger, at registrere dine eventuelle køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare af Danmarks Jægerforbund. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Data holdes ajour
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Er du medlem, kan dine data rettes via Min Side på medlemsnettet eller ved at sende en mail til medl@jaegerne.dk Er du ikke medlem, kan du rette eller slette dine kontaktdata ved at kontakte os på post@jaegerne.dk

Periode for opbevaring
Vi opbevarer dine oplysningerne i det tidsrum, der er tilladt i henhold til den gældende lovgivning, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af it-løsninger. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

CTRL + SHIFT + Delete. Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

Microsoft Internet Explorer
Google Chrome
Safari
Firefox

Indsigt og klager

Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: post@jaegerne.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Udgiver
Hjemmesiden www.jaegerforbundet.dk og appen Jæger ejes og publiceres af:

Danmarks Jægerforbund
Molsvej 34